Szkolenie dla kadry zarządzającej hotelu z zakresu praktycznego zastosowania technik Revenue Management w celu maksymalizacji przychodów ze sprzedaży pokoi. Szkolenie poprzedzone jest audytem istniejącej polityki RM oraz konfiguracji narzędzi IT (PMS, chanel manager) w celu możliwości odniesienia się do konkretnych przykładów podczas kursu.
Tematyka szkolenia:
- Co to jest revenue management,
- Wskaźniki (KPI)
- Compset – ustalenie zestawu obiektów konkurencyjnych,
- Segmentacja,
- Demand Calendar – kalendarz wydarzeń, sezonowości,
- Prognozowanie sprzedaży (statystyczne metody prognozowania),
- Price positioning + pricing grid,
- Dystrybucja w różnych kanałach,
- Rezerwacje grupowe i analiza displacement,
- Narzędzia do monitorowania sprzedaży,
- Przegląd rynkowych narzędzi IT (PMS, RMS, CRM, channel manager, rate shopper),
- Konfiguracja PMS,
Naszym nadrzędnym celem jest sprawienie, żeby osoby szkolone potrafiły samodzielnie wprowadzić w obiekcie politykę RM oraz poznały tematykę w stopniu umożliwiającym konkurowanie z obiektami aktywnie wykorzystującymi revenue management (głównie sieciowymi).
Czas szkolenia: audyt + 2 dni szkoleniowe (16 godzin)